Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vlade Republike Srbije će do jeseni predložiti niz zakonskih izmena radi poboljšanja rada elektronske uprave, među kojima je i predlog zakona o elektronskom dokumentu. Pomenuti zakon će urediti oblast arhiviranja elektronskih dokumenata.U planu je i rad na zakonu o elektronskom poslovanju, koji će zameniti Zakon o elektronskom potpisu. Izmene zakona trebalo bi da sadrže odredbe da je elektronski dokument moguć za upotrebu u pravnom, sudskom i drugim postupcima.
Državni sekretar Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Tatjana Matić najavila je danas da će to ministarstvo do jeseni predložiti niz zakonskih izmena radi poboljšanja rada elektronske uprave, među kojima je i predlog zakona o elektronskom dokumentu.
Matić je na okruglom stolu “Kako unaprediti e-Upravu na lokalnom nivou?” objasnila da će pomenuti zakon urediti oblast arhiviranja elektronskih dokumenata, i dodala da je u planu i rad na zakonu o elektronskom poslovanju, koji će zameniti Zakon o elektronskom potpisu.
Izmene zakona, kako je navela, trebalo bi da sadrže odredbe da je elektronski dokument moguć za upotrebu u pravnom, sudskom i drugim postupcima.
Ona je potvrdila da će resorno ministarstvo uvažiti predloge lokalnih samouprava za poboljšanje rada portala e-Uprave, i precizirala da će biti razmotreno uvođenje zakonske obaveznosti njegovog korišćenja u svim javnim institucijama, što će verovatno biti regulisano uredbom. Biće podržan i predlog da se oformi posebno radno telo na nacionalnom nivou za e-Upravu, koje će činiti predstavnici više ministarstava.
Matić je istakla i da bi bilo dobro podržati uvođenje olakšica građanima i privredi za korišćenje elektronske uprave.
Portal e-Uprava je prošle i ove godine dobio nekoliko evropskih i domaćih nagrada, a uspešnost tog projekta dovela je Srbiju na 51. mesto u svetu po razvijenosti elektronskih tehnologija u administraciji. Na tom portalu trenutno može da se koristi više od 500 usluga 130 državnih organa, a portal ima više od 100.000 registrovanih korisnika.
Usluge koje se najviše koriste su zakazivanje termina za podnošenje zahteva za ličnu kartu i pasoš, dobijanje izvoda iz matične knige rođenih, venčanih i umrlih, uverenja o državljanstvu, kao i zakazivanje termina za podnošenje zahteva za registraciju vozila. Putem e-Uprave automobile je do sada registrovalo približno 100.000 građana i više od 2.000 kompanija.
Ministarstvo će raditi na unapređenju postojećih i uvođenju novih usluga, a prioriteti su unapređenje postojećih modela elektronske javne rasprave i platforme za e-plaćanje, istakla je Matić.
U oblasti e-Uprave se, kako je dodala, sarađuje i sa Ministarstvom unutrašnjih poslova na unapređenju saradnje u oblasti korišćenja identifikacionih dokumenata, dok se sa Republičkim geodetskim zavodom razgovara o mogućnost izdavanja građevinskih dozvola.
Okrugli sto organizovao je Edukacioni centar, uz podršku Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, Fondacije za otvoreno društvo, USAID-a i Nacionalnog demokratskog instituta.